Manieren om je merk te laten groeien
Tegenwoordig bestaan er miljoenen merken. De één groter en bekender dan de ander. Dit maakt het voor een consument lastig om een keuze te maken. Ze krijgen een overload aan informatie en moeten kiezen welk merk het beste bij hen past. Vaak kiezen we dan toch voor de grotere en bekende merken. Maar hoe kunnen merken groter worden en groeien? Je leest het hier!
Nieuwe klanten
Merken groeien voornamelijk, doordat ze hun marktaandeel vergroten. Zowel nationaal als merkregistratie internationaal. Als je een groot marktaandeel hebt kun je namelijk meer klanten aantrekken en die nieuwe klanten vervolgens vaker te laten kopen. Zo hebben merken met een groot marktaandeel ook meer kopers én trouwere kopers. Zij zullen dus minder snel switchen van merk en bij jou blijven.
Bekendheid
Als je je merk wilt laten groeien is het belangrijk dat je merk in het hoofd van de consument zit. Als zij behoefte hebben aan een bepaald product, moeten ze meteen aan jouw merk denken. Dit wil zeggen dat jouw merk top-of-mind zit. Om dit te bereiken zul je vooral moeten investeren in de bekendheid en herkenbaarheid van je merk. Voer een duidelijke huisstijl en imago door en zorg ervoor dat je gezien wordt op meerdere momenten. Kies bijvoorbeeld een bijzonder logo, kleuren, slogan en beelden en laat deze terugkomen in advertenties, op verpakkingen, bij promoties etc.
Klantbehoud
Om te kunnen groeien is klantbehoud heel belangrijk. Je moet klanten aan je merk binden, waardoor ze meer gaan kopen. Zo kun je een klant loyaal maken door je merk makkelijk beschikbaar te maken. Klanten zijn namelijk gewoontedieren. Als ze eenmaal een merk hebben geprobeerd en het bevalt, plus ze kunnen het makkelijk kopen, dan zullen ze sneller terugkomen. Behoud de band met de klant ook altijd goed. Wees transparant en behandel hen op een persoonlijke manier.